OBČANEM V EU: BUDOUCNOST A VÝZVY
Cíle projektu:
- Identifikovat nejdůležitější témata spjatá s Evropskou unií a zprostředkovat je studentům středních škol v České republice.
- Vytvořit moderní interaktivní vzdělávací materiály věnované aspektům evropských studií a výchovy k občanství, které budou v souladu s národním Rámcovým vzdělávacím programem a principy konstruktivní zkušenostní pedagogiky.
- Záměrem předkládaného návrhu je přispívat k rozvoji aktivního evropského občanství žáků středních škol v České republice prostřednictvím vzdělávání středoškolských pedagogů.
Postup v rámci projektu + rámcový harmonogram:
- sběr a analýza odborných podkladů, analýza Rámcových vzdělávacích programů SOŠ a gymnázií, analýza dat sebraných metodou Focus Groups týkajících se postojů a názorů českých středoškoláků ohledně EU (leden 2012 – květen 2012)
- tvorba 8 vzdělávacích modulů na základě podkladů z analyzovaných materiálů (květen 2012 – listopad 2012)
- realizace 14-ti vzdělávacích kurzů pro 20 učitelů středních škol z každého kraje ČR (listopad 2012 – květen 2013)
- zmonitorování a evaluace vytvořených modulů za účelem zisku názorů, připomínek a doporučení vztahujících se k modulům či práci pedagogů (červen 2013 – září 2013)
- vyhodnocení zpětné vazby a konečná finalizace produktu včetně uspořádání informační kampaně o vzniklých materiálech zacílená na střední školy (září 2013 – říjen 2013)
Výstupy projektu:
- 8 vzdělávacích modulů o Evropské unii se zvláštním důrazem na výchovu k aktivnímu občanství
- vzdělávací semináře pro středoškolské pedagogy
- vzdělávací materiály v podobě moderních prezentací (Prezi)
Základní principy projektu:
- Usilujeme o dlouhodobou hodnotu všech vytvářených materiálů. Udržitelnost a dlouhodobý užitek výstupů spočívá především v citlivém výběru témat modulů a jejich zpracování. Každý z modulu bude začleněn do obecného tématu, které nepodléhá krátkodobým výkyvům zájmu, ale reprezentuje jednu z klíčových oblastí politiky EU.
- Možnost pedagogů moduly do určité míry adaptovat a doplňovat o aktuální témata a tím zajistit, že moduly budou dlouhodobě brány jako dynamická informačně-metodická platforma.
- Zajistit co nejširší dostupnost materiálů, mj. prostřednictvím portálu Výchova k občanství, který vznikl za účelem sdílení lekcí na občanská témata mezi učiteli základních a středních škol. Tento portál je provozován Centrem občanského vzdělávání.
Mohlo by vás zajímat
Testovací materiál
Mauris facilisis, odio sit amet blandit hendrerit, elit mauris congue mi, condimentum tincidunt metus nulla vel odio. Mauris pharetra mollis augue vel congue? Vivamus blandit nunc vitae elit ornare mollis.
Občanem v EU: semináře a metodiky pro učitele
Centrum občanského vzdělávání ve spolupráci se Zastoupením Evropské komise v ČR a Úřadem vlády ČR nabízí učitelům středního stupně vzdělávání dvoudenní kurz doplněný inovativní metodickou podporou ke klíčovým otázkám Evropské unie. Na Moravě proběhnou kurzy již v listopadu a prosinci, v Čechách pak na jaře příštího roku. Přihlašujte se již dnes!
...Učím s RESPEKTem
Od začátku školního roku 2012/2013 nabízelo COV ve spolupráci s časopisem Respekt každý týden lekci pro učitele na aktuální témata. Lekce jsou k dispozici zdarma ke stažení.
Další projekty
UČÍM S RESPEKTEM
Občanem v EU: budoucnost a výzvy je projekt, který se snaží přispět k tomu, aby se čeští středoškolští studenti nejenom dozvěděli o Evropské unii datum jejího založení, ale především se začali o evropské dění více zajímat, kriticky zvažovali její vývoj a podíleli se na její budoucí podobě jako aktivní občané.
KURZY OBČANSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Občanem v EU: budoucnost a výzvy je projekt, který se snaží přispět k tomu, aby se čeští středoškolští studenti nejenom dozvěděli o Evropské unii datum jejího založení, ale především se začali o evropské dění více zajímat, kriticky zvažovali její vývoj a podíleli se na její budoucí podobě jako aktivní občané.
Občanské vzdělávání ve veř. knihovnách
Občanem v EU: budoucnost a výzvy je projekt, který se snaží přispět k tomu, aby se čeští středoškolští studenti nejenom dozvěděli o Evropské unii datum jejího založení, ale především se začali o evropské dění více zajímat, kriticky zvažovali její vývoj a podíleli se na její budoucí podobě jako aktivní občané.